Lær førstehjælp

Midlertidig aflysning af førstehjælpskurser

Dansk Førstehjælpsråd har på baggrund af den alvorlige udvikling i antallet af Corona-smittede i Danmark, besluttet at stoppe afholdelse af førstehjælpskurser indtil videre. Førstehjælpskurser kan ikke gennemføres uden at deltagerne har fysisk kontakt, og derfor tolker Dansk Førstehjælpsråd Sundhedsstyrelsens anbefalinger sådan, at det ikke er forsvarligt at gennemføre kurserne.

I Røde Kors har vi derfor besluttet at aflyse alle kurser. Vi tager på fredag, den 20. marts, stilling til, om vi skal aflyse længere ud i fremtiden.

Vi håber, at vi med dette tiltag kan bidrage til at begrænse hastigheden af smittespredningen, så vi kommer igennem denne epidemi med mindst mulig belastning på sundhedsvæsnet, så flest mulig kan få den nødvendige behandling, når det bliver nødvendigt.

Revideret: 18. marts 2020

Førstehjælpskurser

Røde Kors tilbyder kurser i førstehjælp til både

private og virksomheder.

Kurser for private afholdes af de lokale Røde Kors afdelinger, mens kurser for virksomheder arrangeres af Røde Kors' landskontor.

Hører du under private eller virksomheder?

Private:
- Dig og mig som privatpersoner
- Foreninger (hvis medlemmerne selv betaler)
- Skoleelever

Virksomheder:
- Skoler (hvis du er lærer, og skolen betaler)
- Daginstitutioner
- Virksomheder
- Foreninger (hvis foreningen betaler)

Kørekort kursus

Inden du kan tilmeldes teoriprøve, skal du have gennemgået et kursus i førstehjælp.

Røde Kors tilbyder godkendte førstehjælpskurser. Kurserne tager 8 timer og indeholder Hjerte-Lunge-Redning med AED og færdselsrelateret førstehjælp. Når du har bestået kurset, får du et bevis. Kurset koster pr 1/1 - 2018 kr. 575,00.